Z6_PPGAHG8001LH8068VO561H21F2
Z7_PPGAHG8001LH8068VO561H2HG3

РКМЕ

Дата на публикуване: 07.09.2022
Последна актуализация: 25.03.2025

Адрес на Регионална картотека на медицинската експертиза - Шумен (РКМЕ - Шумен): 
гр. Шумен, ул. „Васил Априлов “№ 63 (в двора на „МБАЛ - Шумен“ АД)
Работно време на РКМЕ - Шумен с граждани: от 8,00 ч. до 12,00 ч. от понеделник до петък включително.

тел. за контакти: 054/802 366 и 0895721059

 

РЕГИОНАЛНА КАРТОТЕКА НА МЕДИЦИНСКАТА ЕКСПЕРТИЗА

Съставянето, съхраняването и движението на медицинската документация на освидетелстваните лица от ТЕЛК и НЕЛК се осъществяват от РКМЕ, с изключение на информацията, която е част от електронните здравни записи на лицата в Националната здравноинформационна система.
В РКМЕ се съхраняват медицинските експертни досиета, подредени по единен граждански номер.
За всяко лице, което се освидетелства за първи път от ТЕЛК, РКМЕ дигитализира представената медицинска документация в ИБД с изключение на документите, които не подлежат на дигитализация, и отразява движението на медицинската документация в ИБД.
(4) За всяко лице, което се преосвидетелства от ТЕЛК, РКМЕ дигитализира цялото медицинско експертно досие в ИБД с изключение на документите, които не подлежат на дигитализация, и отразява движението на медицинската документация в ИБД.
Разпределението на заявленията-декларации подадени по повод на трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане за разглеждане от съответната ТЕЛК, се извършва на случаен принцип чрез равномерно електронно разпределение съобразно поредността на постъпването им в ИБД.
Заявленията-декларации се разпределят централизирано на случаен принцип между всички ТЕЛК в страната електронно чрез функционалност, създадена в ИБД.
При постъпване на допълнителна документация към подадено заявление-декларация същата се разпределя на вече определената на случаен принцип ТЕЛК.
Лицата или законните им представители/упълномощени от тях лица подават заявление-декларация по образец съгласно приложение № 11 на място в РКМЕ, по електронен път или чрез лицензиран пощенски оператор за:
1. освидетелстване;
2. редовно преосвидетелстване;
3. преосвидетелстване, когато се иска промяна на датата на инвалидизирането, срока на инвалидизирането, противопоказаните условия на труд или причинната връзка;
4. предсрочно преосвидетелстване за влошено или подобрено състояние;
5. преосвидетелстване по повод социални придобивки и други поводи, предвидени в нормативни актове.
Регионалната здравна инспекция уведомява служебно лицата за необходимостта от редовно преосвидетелстване не по-късно от 4 месеца преди изтичане на определения в експертното решение срок на трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане. Уведомяването на лицата се извършва чрез изпращане на писмо чрез лицензиран пощенски оператор или чрез изпращане на електронно съобщение на посочен от лицето електронен адрес.
Лицата заедно със заявление-декларацията могат да подадат в РКМЕ направлението от личния/лекуващия лекар или протокола на ЛКК, както и медицинската документация, доказваща здравословното им състояние, включително заверени копия от медицински документи, съдържащи резултати от медико-диагностични изследвания и консултации, които са налични в медицинската документация при личния лекар и/или при лекуващия лекар. 
В случаите по чл. 69а от Наредбата за медицинската експертиза заедно със заявлението-декларация по ал. 1 лицата подават в РКМЕ декларация, че искат да бъдат освидетелствани/преосвидетелствани само за увреждания, които са дефинитивни състояния.
При получаване в РКМЕ на заявление, направление от личния/лекуващ лекар/протокол на ЛКК или друга медицинска документация се извършва проверка относно наличието на медицинско експертно досие или друга документация на името на това лице, за да се свърже с нея.
Експертите в РКМЕ насочват чрез ИБД и изпращат документите за освидетелстване или преосвидетелстване на лицата в срок 3 дни от получаването им на съответната ТЕЛК, определена в съответствие с чл. 55а.
Медицинските експертни досиета се образуват в регионалните картотеки по постоянен адрес или по настоящия адрес, ако лицата са регистрирани на този адрес най-малко 3 месеца преди подаване на заявлението, и се съхраняват в регионалните картотеки по постоянния адрес на лицата.
Когато лицето подлежи на освидетелстване или преосвидетелстване от ТЕЛК извън района на постоянния му адрес, регионалната картотека насочва чрез ИБД и изпраща медицинското експертно досие на съответната ТЕЛК.
Когато лицето е освидетелствано от ТЕЛК извън района на постоянния му адрес, медицинската документация се изпраща в регионалната картотека по постоянния му адрес за съхраняване.
В случаите, когато лицето е било освидетелствано от ТЕЛК в друг район за продължаване на отпуска по болест и са изминали повече от два месеца от срока на разрешения отпуск и лицето не се е явило за ново освидетелстване, цялата му медицинска документация се изпраща на регионалната картотека по постоянния му адрес.
Регионалните картотеки са длъжни да предоставят медицинските експертни досиета за служебно ползване при поискване от Министерството на здравеопазването, Министерството на труда и социалната политика, НОИ и неговите териториални поделения, НЕЛК, съдебните органи, прокуратурата и органите на МВР.
Експертите на РЗИ и РКМЕ проверяват експертните решения само за наличието на реквизитите по чл. 61 от наредбата, по чл. 101, ал. 7 от Закона за здравето. Контролът, осъществяван от експертите на РЗИ и РКМЕ, изключва проверката на експертните решения по същество.


СЛУЖИТЕЛИТЕ В РКМЕ:

1. изпращат с писмо с известие за доставяне или по електронен път при условията и по реда на Закона за електронното управление експертното решение на заинтересованите страни, а на НЦОЗА - чрез ИБД;
2. проверяват наличието на постъпила жалба в законоустановения 14-дневен срок за всяка от заинтересуваните страни;
3. отбелязват в ИБД влезлите в сила необжалвани експертни решения след изтичане на 14-дневния срок за всяка от заинтересуваните страни;
4. поставят отбелязват в ИБД и изпращат в НЕЛК обжалваните от заинтересуваните страни експертни решения заедно с медицинската документация и жалбата;
5. проверяват за допуснати технически грешки в постановените решения на органите на медицинската експертиза;
6. проверяват за наличие на подписи и дата на постановените решения на органите на медицинската експертиза;
7. в случаите по т. 5 и 6 изпращат експертните решения с медицинската документация на съответния орган, издал акта, за отстраняване на нередностите.